cookieOptions = {...};

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Χορδές & Χρώματα

 
Ο φωτογράφος STEPHEN ORLANDO αποφασίζει να εγκλωβίσει την κίνηση ανάμεσα στους μουσικούς και στις χορδές τους.... πολύ προσεκτικά εχουν τοποθετηθεί φώτα led και πραγματικά ακολουθούν και φωτίζουν κάθε κίνηση των χεριών, των ώμων και του καθετί που δίνει αλλά και αλλάζει κατεύθυνση στις χορδές , απευθείας λοιπον φωτογραφημένα και χωρίς καθόλου επεξεργασία αυτά τα μοτίβα μουσικής και φωτός ειναι πανέμορφα .....
 


 
 
 

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

ΜΕ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ

 
Μέρα Γιορτής έρχεται Σε όλες τις Παναγιές της Ελλάδος Σπυλιανή Αγιασώτισσα, Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Χοζοβιώτισσα , Εικοσιφοίνισσα, Κοσμοσωτήρα , Σουμελά και πόσα άλλα ονόματα για μια σπουδαία μορφή ,για μια γιορτή της μητέρας μας και μια πλημμύρα συναισθημάτων χαράς στην γενέθλεια γή , ευχές για αυτή την μέρα που έρχεται σε όλον και για όλον τον κόσμο,ας μας χαρίζει δύναμη και υγεία και ας μας επισκιάζει πάντα με την προστασία της .....
 
Σε μια παλάμη θάλασσας γεύτηκες τα πικρά χαλίκια Δύο η ώρα το πρωί περιδιαβάζοντας τον έρημο Αύγουστο Είδες το φως του φεγγαριού να περπατεί μαζί σου Βήμα χαμένο. Ή αν δεν ήτανε η καρδιά στη θέση της Ήταν η θύμηση της γης με την ωραία γυναίκα Η ευχή που λαχτάρησε μεσ’ απ’ τους κόρφους του βασιλικού Να τη φυσήξει ο άνεμος της Παναγίας! Ώρα της νύχτας! Κι ο βοριάς πλημμυρισμένος δάκρυα Μόλις ερίγησε η καρδιά στο σφίξιμο της γης Γυμνή κάτω από τους αστερισμούς των σιωπηλών της δέντρων Γεύτηκες τα πικρά χαλίκια στους βυθούς του ονείρου Την ώρα που τα σύννεφα λύσανε τα πανιά Και δίχως ήμαρτον κανέν’ από την αμαρτία χαράχτηκε Στα πρώτα σπλάχνα του ο καιρός. Μπορείς να δεις ακόμη Πριν από την αρχική φωτιά την ομορφιά της άμμου Όπου έπαιζες τον όρκο σου κι όπου είχες την ευχή Εκατόφυλλη ανοιχτή στον άνεμο της Παναγίας!

 
Ο. Ελύτης, «Άνεμος της Παναγίας»

 

 
 
 
 
και Ένα 100άρι κομποσχοίνι στην Παναγία

 
Επίκλησις του παντίμου Θεομητορικού Ονόματος και 100 θαυματουργών Εικόνων της Παναγίας μας, Ελλάδος και Αγίου Όρους Άθω
 
 
(σειρά κατ' αλφάβητον)


 


_____________________




1. Υπεραγία Θεοτόκε, Αγγέλων Κυρία, σώσον ημάς.

2. Yπεραγία Θεοτόκε, Aγία Σκέπη, σώσον ημάς.

3. Yπεραγία Θεοτόκε, Αγιασσιώτισσα, σώσον ημάς.

4. Yπεραγία Θεοτόκε, Αγιοσωτήρισσα, σώσον ημάς.

5. Υπεραγία Θεοτόκε, Αγνιώτισσα, σώσον ημάς.

6. Υπεραγία Θεοτόκε, Ακάθιστε Ύμνε, σώσον ημάς.

7. Υπεραγία Θεοτόκε, Άμπελε Αληθινή, σώσον ημάς.

8. Υπεραγία Θεοτόκε, Αναζητήτρια, σώσον ημάς.

9. Υπεραγία Θεοτόκε, Αντιφωνήτρια, σώσον ημάς.

10. Υπεραγία Θεοτόκε, Άξιον Εστί, σώσον ημάς.

11. Υπεραγία Θεοτόκε, Αρβανίτισσα, σώσον ημάς.

12. Υπεραγία Θεοτόκε, Βαρνάκοβα, σώσον ημάς.

13. Υπεραγία Θεοτόκε, Βασιλεύουσα, σώσον ημάς.

14. Υπεραγία Θεοτόκε, Βηθλεεμίτισσα, σώσον ημάς.

15. Υπεραγία Θεοτόκε, Βηματάρισσα, σώσον ημάς.

16. Υπεραγία Θεοτόκε, Βλαχερνίτισσα, σώσον ημάς.

17. Υπεραγία Θεοτόκε, Βοήθεια, σώσον ημάς.

18. Υπεραγία Θεοτόκε, Βουλκανιώτισσα, σώσον ημάς.

19. Υπεραγία Θεοτόκε, Γαλακτοτροφούσα, σώσον ημάς.

20. Υπεραγία Θεοτόκε, Γερόντισσα, σώσον ημάς.


 



21. Υπεραγία Θεοτόκε, Γηροκομίτισσα, σώσον ημάς.

22. Υπεραγία Θεοτόκε, Γιάτρισσα, σώσον ημάς.

23. Υπεραγία Θεοτόκε, Γλυκοφιλούσα, σώσον ημάς.

24. Υπεραγία Θεοτόκε, Γοργοϋπήκοε, σώσον ημάς.

25. Υπεραγία Θεοτόκε, Γρηγορούσα, σώσον ημάς.

26. Υπεραγία Θεοτόκε, Δακρύουσσα, σώσον ημάς.

27. Υπεραγία Θεοτόκε, Δαμάστα, σώσον ημάς.

28. Υπεραγία Θεοτόκε, Δεμερλιώτισσα, σώσον ημάς.

29. Υπεραγία Θεοτόκε, Διασώζουσσα, σώσον ημάς.

30. Υπεραγία Θεοτόκε, Εθνοφρουρούσσα, σώσον ημάς.

31. Υπεραγία Θεοτόκε, Εικονίστρια, σώσον ημάς.

32. Υπεραγία Θεοτόκε, Εικοσιφοίνισσα, σώσον ημάς.

33. Υπεραγία Θεοτόκε, Ελαιοβρύτισσα, σώσον ημάς.

34. Υπεραγία Θεοτόκε, Ελεούσα, σώσον ημάς.

35. Υπεραγία Θεοτόκε, Ελευθερώτρια, σώσον ημάς.

36. Υπεραγία Θεοτόκε, Έλωνα, σώσον ημάς.

37. Υπεραγία Θεοτόκε, Εσφαγμένη, σώσον ημάς.

38. Υπεραγία Θεοτόκε, Ευαγγελίστρια, σώσον ημάς.

39. Υπεραγία Θεοτόκε, Ζιδανιώτισσα, σώσον ημάς.

40. Υπεραγία Θεοτόκε, Ζωοδόχε Πηγή, σώσον ημάς.


 



41. Υπεραγία Θεοτόκε, Θαλασσομαχούσσα, σώσον ημάς.

42. Υπεραγία Θεοτόκε, Θεία Αγάπη, σώσον ημάς.

43. Υπεραγία Θεοτόκε, Θεοσκέπαστη, σώσον ημάς.

44. Υπεραγία Θεοτόκε, Θεογεννήτρια, σώσον ημάς.

45. Υπεραγία Θεοτόκε, Θλιβομένων Χαρά, σώσον ημάς.

46. Υπεραγία Θεοτόκε, Ιεροσολυμίτισσα, σώσον ημάς.

47. Υπεραγία Θεοτόκε, Καλυβιανή, σώσον ημάς.

48. Υπεραγία Θεοτόκε, Καμαριώτισσα, σώσον ημάς.

49. Υπεραγία Θεοτόκε, Κανάλα, σώσον ημάς.

50. Υπεραγία Θεοτόκε, Καρδιώτισσα, σώσον ημάς.

51. Υπεραγία Θεοτόκε, Καστριώτισσα, σώσον ημάς.

52. Υπεραγία Θεοτόκε, Κεχαριτωμένη, σώσον ημάς.

53. Υπεραγία Θεοτόκε, Κεχροβουνιώτισσα, σώσον ημάς.

54. Υπεραγία Θεοτόκε, Κορυφιώτισσα, σώσον ημάς.

55. Υπεραγία Θεοτόκε, Κουκουζέλισσα, σώσον ημάς.

56. Υπεραγία Θεοτόκε, Κρανιώτισσα, σώσον ημάς.

57. Υπεραγία Θεοτόκε, Κυκκώτισσα, σώσον ημάς.

58. Υπεραγία Θεοτόκε, Κυρία των Ξένων, σώσον ημάς.

59. Υπεραγία Θεοτόκε, Λαυρεώτισσα, σώσον ημάς.

60. Υπεραγία Θεοτόκε, Λομποβίτισσα, σώσον ημάς.

61. Υπεραγία Θεοτόκε, Λεχωβίτισσα, σώσον ημάς.

62. Υπεραγία Θεοτόκε, Μελεβή, σώσον ημάς.

63. Υπεραγία Θεοτόκε, Μαχαιριώτισσα, σώσον ημάς.

64. Υπεραγία Θεοτόκε, Μεγαλοσπηλιώτισσα, σώσον ημάς.

65. Υπεραγία Θεοτόκε, Μικροκαστρίτισσα, σώσον ημάς.

66. Υπεραγία Θεοτόκε, Μυριοκεφαλίτισσα, σώσον ημάς.

67. Υπεραγία Θεοτόκε, Μυροβλύτισσα, σώσον ημάς.

68. Υπεραγία Θεοτόκε, Μυρτιδιώτισσα, σώσον ημάς.

69. Υπεραγία Θεοτόκε, Ναυπακτιώτισσα, σώσον ημάς.

70. Υπεραγία Θεοτόκε, Νεαμονίτισσα, σώσον ημάς.

71. Υπεραγία Θεοτόκε, Νησιανή, σώσον ημάς.

72. Υπεραγία Θεοτόκε, Ξενιά, σώσον ημάς.

73. Υπεραγία Θεοτόκε, Οδηγήτρια, σώσον ημάς.

74. Υπεραγία Θεοτόκε, Παντάνασσα, σώσον ημάς.

75. Υπεραγία Θεοτόκε, Πάντων Χαρά, σώσον ημάς.

76. Υπεραγία Θεοτόκε, Παραμυθία, σώσον ημάς.

77. Υπεραγία Θεοτόκε, Παντοβασίλισσα, σώσον ημάς.

78. Υπεραγία Θεοτόκε, Πορταϊτισσα, σώσον ημάς.

79. Υπεραγία Θεοτόκε, Προυσιώτισσα, σώσον ημάς.


 



80. Υπεραγία Θεοτόκε, Ρόδον Αμάραντον, σώσον ημάς.

81. Υπεραγία Θεοτόκε, Σαλαμιώτισσα, σώσον ημάς.

82. Υπεραγία Θεοτόκε, Σινασσίτισσα, σώσον ημάς.

83. Υπεραγία Θεοτόκε, Σιτοδότρια, σώσον ημάς.

84. Υπεραγία Θεοτόκε, Σκιαδενή, σώσον ημάς.

85. Υπεραγία Θεοτόκε, Σκοπιώτισσα, σώσον ημάς.

86. Υπεραγία Θεοτόκε, Σουμελά, σώσον ημάς.

87. Υπεραγία Θεοτόκε, Τατάρνα, σώσον ημάς.

88. Υπεραγία Θεοτόκε, Τουρλιανή, σώσον ημάς.

89. Υπεραγία Θεοτόκε, Τρικουκιώτισσα, σώσον ημάς.

90. Υπεραγία Θεοτόκε, Τριχερούσσα, σώσον ημάς.

91. Υπεραγία Θεοτόκε, Τροοδίτισσα, σώσον ημάς.

92. Υπεραγία Θεοτόκε, Τρυπητή, σώσον ημάς.

93. Υπεραγία Θεοτόκε, Φανερωμένη, σώσον ημάς.

94. Υπεραγία Θεοτόκε, Φιλέρημε, σώσον ημάς.

95. Υπεραγία Θεοτόκε, Φοβερά Προστασία, σώσον ημάς.

96. Υπεραγία Θεοτόκε, Χοζοβιώτισσα, σώσον ημάς.

97. Υπεραγία Θεοτόκε, Χρυσαφίτισσα, σώσον ημάς.

98. Υπεραγία Θεοτόκε, Χρυσολεόντισσα, σώσον ημάς.

99. Υπεραγία Θεοτόκε, Χρυσοσκαλίτισσα, σώσον ημάς.

100. Υπεραγία Θεοτόκε, Χρυσοπηγή, σώσον ημάς.

 


 

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Μία Βόλτα στο Μουσείο ~ MUSEUM OF ENDANGERED SOUNDS


Είναι Σάβατο , είσαι στην Αθήνα θές και δεν θές να πας μια βόλτα, θές να πάς σε ένα μουσείο και να μην σηκωθείς απο τον καναπέ σου; .... ένα μάλλον παράξενο μουσείο , ένα μάλλον αστείο μουσείο που έχει φτιάξει απο το 2012 ο Brendan Chilcutt (handle: kidpeleus99@aol.com) με ήχους παλιάς τεχνολογίας που δεν θέλει να αφήσει πίσω του....

και όπως λέει κάνε κλικ να ακούσεις ,κάνε κλίκ να παίξεις
http://savethesounds.info/

https://www.facebook.com/savethesounds

 

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

«πώς γράφεται ένα τραγούδι;» η απάντηση στα "Τρία σημειώματα" του Νότη Μαυρουδή

Ένα εξαιρετικό κείμενο ..... μία καλη συνέχεια .....


(1ο μέρος) 
Τις προάλλες, σε μια παρέα φίλων ξαναήρθε το ερώτημα «πώς γράφεται ένα τραγούδι;» και η ερώτηση ήταν προς εμένα, αφού είμαι ο μόνος απ’ την παρέα που ασχολούμαι με το είδος. Εγώ τους ανάφερα το παράδειγμα του συγγραφέα, του ποιητή, του ζωγράφου κλπ.
Η παρέα επέμενε στο ερώτημα, αφού τόνισε πρώτα πως ο συγγραφέας κι ο ποιητής έχουν τις λέξεις και τα νοήματά τους, ο ζωγράφος έχει τα σχήματα και τα χρώματα. Ο συνθέτης τραγουδιού ή εν γένει μουσικής, εκτός από τον στίχο, πώς ντύνει με ήχους (νότες) τις λέξεις και δημιουργεί ατμόσφαιρα, ύφος, ήθος, και προκαλεί μνήμη και συναισθήματα; Τα ερωτήματα αυτά δεν είναι η πρώτη φορά που τα ακούω και γνωρίζω πως πάντα ενδιαφέρουν και εντυπωσιάζουν τους έξω από τη διαδικασία τής μουσικής σύνθεσης.
Δεν είναι εύκολη μια περιγραφή των «διαδικασιών» πάνω σε μια πνευματική εργασία, όπου το άυλο στοιχείο πρυτανεύει και ορίζει τα πάντα… Η μουσική, κατεξοχήν άυλη τέχνη, (την ακούμε, μας συγκινεί και μας προκαλεί συναισθήματα, αλλά δεν την βλέπουμε, ούτε την αγγίζουμε…) γεννιέται από την προϋπάρχουσα σχέση τού δημιουργού με το μουσικό όργανο που παίζει. Τα μουσικό θέμα που επεξεργάζεται ένας εγκέφαλος, διαρθρώνεται και εξελίσσεται με τη στήριξη ενός οργάνου (συνήθως κιθάρας, πιάνου, πλήκτρων γενικώς), με το οποίο η ανθρώπινη σκέψη συνδέεται και δημιουργεί μελωδίες, φράσεις, ενότητες, ρυθμούς, εισαγωγές κλπ. Ο συνθέτης ενός τραγουδιού, οργανώνει το άυλο υλικό του, στηριζόμενος κυρίως στις λέξεις (τους στίχους) και στο βάθος των νοημάτων τα οποία κατευθύνουν την δημιουργία τής τελικής ατμόσφαιρας… Ο συνθέτης ψάχνει (η πιο σωστή λέξη είναι: ανιχνεύει) έναν μελωδικό κώδικα με τις νότες να ακολουθούν μια πορεία και οι οποίες εν τέλει να σχηματίζουν «ενιαίο σώμα» με τον στίχο.
Δεν είμαι σίγουρος πως έγινα κατανοητός… Πάντως, αν δώσεις τον ίδιο στίχο σε δέκα ή εκατό συνθέτες, θα μελοποιηθούν με δέκα ή εκατό διαφορετικές εκδοχές! Που σημαίνει πως οι διαφορετικές σκέψεις ακολουθούν διαφορετικά μελωδικά, ρυθμικά και αρμονικά σχήματα, ανάλογα με την αισθαντικότητα και τη γνώση τού καθενός. Με δεδομένο πως οι λέξεις ενός ποιητή ή οι γραμμές και τα χρώματα ενός ζωγράφου, δεν είναι άλλο παρά οι σκέψεις και οι αναζητήσεις του, εκπεφρασμένες μέσα από το γνωστικό του οπλοστάσιο, αλλά και μιας υποσυνείδητης αίσθησης, η λειτουργία τού μουσικού συνθέτη ακολουθεί σχεδόν την ίδια πνευματική διαδικασία με εκείνη του ζωγράφου, του ποιητή κλπ. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Πρέπει να βρεις τρόπους να μπεις και να το φωτίσεις…
Περιττό να πούμε πως στο θέμα τού τραγουδιού, αναφέρομαι φυσικά στα τραγούδια που αντιμετωπίζονται με την δέουσα σοβαρότητα από τους δημιουργούς τους και όχι στα λαϊκίστικα υπεραπλουστευμένα τής show biz βιομηχανίας (λαϊκών και ελαφρών) όπου εκεί η έννοια του συνθέτη-δημιουργού αντικαθίσταται με εκείνη τού διεκπεραιωτή-εκτελεστή, ο οποίος παίρνει έτοιμα μελωδικά και ρυθμικά μοντέλα μέσα από την δεξαμενή μιας συσσωρευμένης αποθήκευσης μουσικών υποπροϊόντων…
 

(2ο μέρος)
Οι λέξεις και τα χρώματα που ανέφερα στο προηγούμενο σημείωμά μου , δεν ισχυρίζομαι πως είναι μονοσήμαντα. Μπορεί να είναι σημεία αναφοράς και να χαρακτηρίζουν την προσωπική αισθητική ατμόσφαιρα του κάθε δημιουργού, αλλά υποκρύπτουν άπειρους συνειρμούς και συμβολισμούς και γι αυτό είναι και εργαλεία σοβαρής πνευματικής εργασίας.
Στη μουσική όλα λειτουργούν με την φαντασία τών ηχητικών συνδυασμών. Μια σειρά φθόγγων, μια αρμονία, μια ρυθμική εναλλαγή, δημιουργούν «εικόνα», όχι ακριβώς συγκεκριμένη, αλλά τουλάχιστον βάση μιας (μουσικής) σκέψης. Εδώ, η ηχητική ποιότητα και οι τεχνικές δυνατότητες του μουσικού οργάνου, παίζουν αποφασιστικό ρόλο! Ο «δρόμος» φτιάχνεται με ένα ψάξιμο στις χορδές ή στα πλήκτρα… Η σχέση τού ανθρώπου με το όργανο έρχεται να ορίσει συναισθήματα και ηχοχρώματα, μελωδικές γραμμές και ατμόσφαιρες. Η «διαδικασία» έχει ανάγκη από μια αφορμή. Μια λέξη, μια διαδοχή συγχορδιών, ένα ρυθμικό σχήμα, κάτι που να προκαλεί το προσωπικό συναίσθημα, και να αποτελεί «βάση έμπνευσης» που θα στηρίξει και θα αναζητήσει την εξέλιξη της (μουσικής) σκέψης. Πάντα αυτό που ονομάζουν «έμπνευση» δεν έρχεται από τον ουρανό…. Το αρχικό «τίποτα» είναι έννοια που δεν ισχύει σε ένα δημιούργημα.
Πάντα νοιώθω μια… ανησυχία όταν επιλέγω ένα ποίημα, έναν στίχο που αποφασίζω να μελοποιήσω. Ένα προσωπικό παράδειγμα ίσως βοηθήσει να εξηγήσω περισσότερο τη σκέψη μου. Το 1984, όταν ασχολήθηκα με το «Πρωινό τσιγάρο» με κέντρισε η φράση «… κι εγώ σε ποντάρω κι ύστερα πάω πάσο σ’ ένα καρέ τυφλών». Στην αρχή ένιωσα πως θα δυσκολευτώ να βρω μελωδία που να αναδεικνύει μια τέτοια ασυνήθιστη φράση που δυσκολεύει την απλότητα ενός τραγουδιού… Αυτή η φράση όμως ήταν εκείνη που με… προκαλούσε να επανέρχομαι γύρω-γύρω από το ποίημα του Αλκαίου, σαν τη γάτα με το ποντίκι. Παίζοντας-αυτοσχεδιάζοντας με την κιθάρα μου με το ποίημα μπροστά μου, άρχισα να σχηματίζω μια μελωδική εισαγωγή σε αργό ζεϊμπέκικο ρυθμό. Ένοιωθα πως θα είναι η πηγή μου, πως από εκεί θα αντλήσω τις φράσεις. Ένα αόρατο στοιχείο (όπως πάντα), βασισμένο στο ένστικτο, μου «άνοιγε» δρόμους. Ο αργός ρυθμός μού είχε δημιουργήσει ένα κλίμα μελαγχολίας που έδενε με το ποίημα και η βαθύτερη σκέψη το τραγούδι να αφιερωθεί στη μνήμη Μάνου Λοΐζου (που μας άφησε το 1982) μου προκαλούσε αλυσίδα συναισθημάτων… Όλα κύλησαν… ευχερώς και ομαλότατα! Θαρρείς και μια πόρτα άνοιξε διάπλατα και ξεχύθηκαν οι φράσεις και ό,τι υπήρχε εντός μου! Δεν έλεγχα πια σκέψεις και συναισθήματα, αφού το ό λ ο ν ακολουθούσε την αρχική αίσθηση… Έλεγξα την… κατασκευή μου. Χτένισα την εισαγωγή φροντίζοντας μια… βυζαντινή ατμόσφαιρα  να κυριαρχεί και να μην ανατραπεί ο αργός δωρικός ζεϊμπέκικος της εισαγωγής. Ένιωσα πως αυτή η μελωδία θα έπρεπε να εκφράζει και να φέρει απόηχους από αρχαία τραγωδία, με τις  χαμηλόφωνες αντρικές φωνές να λειτουργούν ως χορός. Καμία έξαρση, κανένας ηρωισμός. Σαν μια χορωδιακή λειτουργία σε εξωκλήσι. Πίστεψα πως του αρκεί ένα μόνο πολυφωνικό μοναχικό συνοδευτικό όργανο. Η κιθάρα! Να αποκαλυφθεί η τέχνη τής αφαιρετικής ατμόσφαιρας και της λιτότητας… Τίποτα παραπάνω από το επαρκές και αναγκαίο.
Μια σύνθεση, όπως θα παρατηρείτε, δεν είναι ένα ή δυο πράγματα. Είναι πολλά και γεννιούνται παράλληλα. Είναι μια επίπονη (πνευματικά) εργασία και έχει ανάγκη από «επιστράτευση» όλων των αισθήσεων, των εμπειριών και των πνευματικών καταβολών που έχουν φωλιάσει μέσα μας κατά τη διάρκεια όλης μας της ζωής.
 

(3ο μέρος)
Το παράδειγμα του «Πρωινού τσιγάρου», στο προηγούμενο σημείωμά μου, ήταν ενδεικτικό. Ήταν, επίσης, προσωπική εμπειρία. Ο κάθε δημιουργός έχει έναν δικό του τρόπο να ξεδιπλώνει από μέσα του το συναίσθημα, τη γνώση ή το βίωμα. Υποθέτω πως δίχως αυτά (και άλλα πολλά βεβαίως) δεν μπορεί να υπάρξει δημιούργημα. Το τελευταίο, για να μπορέσει να λάβει υπόσταση και να ανθήσει, χρειάζεται δουλειά, πολλή δουλειά, χρειάζεται ένταξη, αισθητική έκφραση, να λαμβάνεις υπόψη σου την πραγματικότητα, αλλά να πηγαίνεις και παραπέρα από μια απλή προσαρμογή στο κοινωνικό περιβάλλον και στη χώρα όπου έχεις επιλέξει να ζεις και να κινείσαι. Χρειάζεται ακατάπαυστη πνευματική εργασία τόσο με τον εαυτό σου όσο και με το δημιουργικό σου αντικείμενο. Γνωστικός εξοπλισμός βασικών ή προχωρημένων μουσικών θεωριών, αρμονικές γνώσεις, κατοχή γνώσεων ενός οργάνου, καθώς και άλλα που δυσκολεύομαι να εκθέσω για οικονομία χώρου. Είμαι αρκετά… διδασκαλικός και δεν μου πάει…
Ένας λογικός αντίλογος θα ήταν εκείνος που θα αναφερόταν στο παρελθόν. Όταν δηλαδή η λαϊκή δημιουργία γινόταν από απλούς αγράμματους ανθρώπους, οι οποίοι κάθε άλλο ήταν εξοπλισμένοι με τα εργαλεία που προανέφερα. Εκείνοι οι δημιουργοί κατάφεραν και έφτιαξαν στέρεα τραγούδια, δεμένα όχι μόνο με την εποχή τους, αλλά μέσα από αυτά ανέδειξαν επιτυχώς και την καθημερινότητά τους. Διέθεταν το ένστικτο και την δέουσα όσφρηση να «φωτογραφίζουν» εποχές και καταστάσεις. Η λαϊκή δημιουργία δεν είχε (και δεν χρειαζόταν) τα εργαλεία τής δικής μας εποχής, με τα διατιθέμενα μέσα που υπάρχουν, όπως: μουσικές σπουδές σε Ωδεία, πανεπιστήμια, πληροφορίες, διαρκώς αναπτυσσόμενη τεχνολογία, νέα μουσικά όργανα, σπουδές σχετικές με την οργάνωση μουσικής παραγωγής, διάθεση βιβλίων περί παντός θέματος, ανάπτυξη διαδικτυακής πληροφόρησης κλπ. Με λίγα λόγια, ζούμε μια άλλη εποχή και η μουσική δημιουργία διαθέτει πια άλλα εργαλεία πνευματικά και πρακτικά.
Τα νέα όργανα και οι νέοι ήχοι, δημιουργήματα της σύγχρονης τεχνολογίας, έχουν δικούς τους τρόπους και μεθόδους μουσικής σύνθεσης, οι οποίοι έχουν να κάνουν με έναν τεχνολογικό κόσμο, δίχως να λείπει βέβαια και η πλευρά της έμπνευσης. Η μεγάλη δεξαμενή ηλεκτρονικών ήχων και μελωδικών μοντέλων είναι σε καθημερινή χρήση. Παρ’ όλα αυτά, νομίζω πως βρισκόμαστε ακόμα σε μια μακρά περίοδο όπου όλα εξαρτώνται από την «πρώτη ύλη», η οποία δεν είναι άλλη από τη στιγμή τής πρωτογενούς δημιουργίας.
 
Είτε με αρωγό την τεχνολογία, είτε με ένα μόνο όργανο, ο δημιουργός δύσκολα θα μπορέσει να λειτουργήσει όπως παλιά. Πάντοτε είναι αναγκαία η… ερωτοτροπία με ένα όργανο το οποίο θα γεννήσει και θα εκφράσει τις μουσικές σκέψεις, που θα δώσουν ύπαρξη στη δημιουργία  (αυτό ας το ονομάσουμε: «Έμπνευση»)
Η έμπνευση είναι αποτέλεσμα καλλιέργειας και δουλειάς και όχι στιγμιαίας… φώτισης από κάποιο θεϊκό πνεύμα… Έρχεται μέσα από το βάθος τού ανθρώπου και φανερώνει όλη την υπόσταση, το ταλέντο, την προσωπικότητα, την πνευματικότητα, τις όποιες ευαισθησίες, καθώς και τις αισθητικές επιλογές εκείνης τής πλευράς της ζωής στην οποία αποφασίσαμε να ταχθούμε…
Περιττό να υποστηρίξω πως το θέμα των «μυστικών» τής σύνθεσης είναι ανεξάντλητο! Στοιχεία ορατά και αόρατα είναι μέσα στα «μυστικά» και ουδείς μπορεί να φωτίσει άπλετα μια τέτοια «μυστηριακή» διαδικασία…
Ποιος ξέρει; Ίσως εκεί να βρίσκεται και η μαγεία του θέματος. Στο ανεξήγητό του…
 
 

Νότης Μαυρουδής

Σεπτέμβριος 2014http://mavroudistar.wordpress.com/
Τεχνική επιμέλεια Κώστας Γρηγορέας
 
Πηγήtar.gr
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Γιατί πρέπει να αισθανθείς , πως την χάνεις... για την εκτιμήσεις ;;;

 


 Ένα βίντεο που δημιουργήθηκε από τον Οργανισμό εφήβων και νέων με καρκίνο στην Ισπανία http://aaacancer.org/
 
δύο ομάδες ανθρώπων που δεν βλέπει η μία την άλλη μέσα απο τα διαχωριστικά, καλούντε να απαντήσουν τις ίδιες απλές ερωτήσεις...όπως τι σε κάνει χαρούμενο, ποιά σχέδια μελλοντικά κάνεις κτλ.... η μόνη διαφορά είναι ότι η μία ομάδα αποτελείται απο υγιή άτομα ενώ η δεύτερη απο νέους που πάσχουν απο καρκίνο...
Μήπως τελικά ολα αυτά τα αυτονοήτα δεν ειναι και τόσο.... ή τα τόσο σημαντικά δεν έχουν και τόση αξία μπροστά σε κάτι που λέγεται ζωή και συνέχεια την ξεχνάμε , ξεχνάμε και να την ζήσουμε μερικές φορές ..
 
 
 
 

Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

Καλό Σαββατοκύριακο

 
Ένας ζωγράφος σχεδίασε έναν πίνακα. Τον ονόμασε «Η πόρτα της καρδιάς».
Στην έκθεσή του ένας από τους προσκεκλημένους παρατήρησε : «Aπό την πόρτα λείπει το χερούλι»
Ο ζωγράφος εξήγησε : «Είναι γιατί η πόρτα της καρδιάς ανοίγει μόνο από μέσα» ...
 
Καλημέρα

Καλό Σαββατοκύριακο
 
 

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Δενδρό - Logy



Ο αυστριακός μουσικός και καλλιτέχνης Bartholmaus Traubeck αναλύοντας τις διατομές δέντρων,;όπως,καρυδιά ,οξιά,σφενάμη ,δρύς κτλ παράγει μουσική....  βάση των δακτυλίων που δημιουργούνται στον κορμό, που είναι σαν αυλάκια. Κάθε δέντρο έχει διαφορετικούς αυξητικούς δακτύλιους, σε αυτό πάνω λοιπόν δημιούργησε μια συσκευή που χρησιμοποιώντας μαθηματικές συναρτήσεις και μετέπειτα αναλύοντας οπτικά τους δακτύλιους καταφέρνει να  εξάγει μουσική. Η κίνηση που ακολουθείται ειναι περιστροφική όπως του πικάπ και μία φωτογραφική μηχανή ειδικά επεξεργασμένη καταγράφει τα στοιχεία όπως που  το πάχος και η απόσταση, το χρώμα και η υφή του δακτυλίου του δέντρου, μέσω του αλγόριθμου μεταφράζει τους ήχους.
 



 
 
 Η επιρροή του μας λέει ήταν απο μία ιδέα που προέκυψε απο το άλμπουμ των jethro tull 'songs from the wood'' το 1977 και Οπως εξηγεί, το μόνο δέντρο που φάνηκε να μη συνεργάζεται ήταν το έλατο, επειδή μεγαλώνει πολύ γρήγορα και επομένως έχει μεγάλα κενά μεταξύ των δακτυλίων του. Αρκετά ενδιαφέρον βέβαια δεν μπορεσα να βρώ που βρίσκει τις τομές των δέντρων αλλά λογικά κατι μου διαφεύγει μέσα στη συνέντευξη.....


http://traubeck.com/
 

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015

Παίξε ____ Πάτα Το Κουμπί

 
Παρασκευή σήμερα , ναί δεν έχω χάσει τις μέρες επιτέλους μια φορά !! και λίγο η ζέστη , λίγο τα βάσανα μας , δεν συγκεντρώνεσαι εύκολα ειδικά όταν είσαι μπροστά στον υπολογιστή και δεν βρίσκεσαι παρά θῖν' ἁλὸς και ιδού τα αποτελέσματα....
 
μην φοβάστε λοιπόν πατήστε το κουμπί συνέχεια ..... το πρώτο site ξεκινάει απο την σημερινή μέρα και δεν ξέρω καν που καταλήγει !!!!!!!!!!!! και το δεύτερο έχει αυτή την ιδέα, να σου βγάζει ότι πιο άχρηστο κυκλοφορεί σε ιστοσελίδες σε κάθε κλικάρισμα σου !!!!
καλή συνέχεια, καλό σ/κ

 
 

 

 
 

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Vinyl Art











 
 
 
O Danile Edlen αρέσκετε στο να ζωγραφίζει γνωστούς καλλιτέχνες πάνω σε βινύλια. Χρησιμοποιώντας λοιπόν απευθείας ακρυλικό λευκό χρώμα δημιουργεί τις προσωπογραφίες με την αντίθεση πάνω στο μαύρο βινύλιο .... θέλωντας να παντρέψει το σύγχρονο με το κλασσικό για ένα αποτέλεσμα που θα μείνει , αρκετά έχουν χρησιμοποιηθεί απο τους ίδιους τους καλλιτέχνες ή και τρίτα πρόσωπα για φιλανθρωπικούς σκοπούς ή και για απλά δώρα σε αγαπημένα κοντινά άτομα....


Καλημέρα και καλή συνέχεια σε όλους τους φίλους μου και όλους τους συν-μπλόγκερς μου που θέλω να με συγχωρέσουν για την αποχή των τελευταίων ημερών. Οι εξελίξεις και τα γεγονότα του τόπου μας με έχουν απορροφήσει και δυστηχώς δεν μπορώ να σκεφτώ περαιτέρω πράγματα.

 

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015

Λέω ΟΧΙ γιατί... Ενιαία Κίνηση Bloggers

Λέω ΟΧΙ γιατί... Ενιαία Κίνηση Bloggers


Έφτασε η ώρα να μιλήσει ο λαός.
Θα πρέπει με την ψήφο του να αποδείξει αν έχει αντιληφθεί 
το βάρος της ιστορικής ευθύνης, αν αγαπάει τη χώρα του, 
αν σέβεται αυτά που διδάχτηκε.

Με το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου αποφασίζω 
για τη ζωή που θέλω να ζήσω, αλλά πολύ περισσότερο, 
αποφασίζω για την Ελλάδα που θα παραδώσω στις επόμενες γενιές.

Λέω ΟΧΙ γιατί βάζω την πατρίδα μου πάνω και πέρα
από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή συνθήκη
Λέω ΟΧΙ γιατί εδώ γεννήθηκε η Δημοκρατία και η Ελευθερία της σκέψης.
Δεν θα τις θάψω με την ψήφο μου.

Λέω ΟΧΙ γιατί η μακραίωνη Ιστορία της πατρίδας μου 
είναι γεμάτη από ΟΧΙ, αντίσταση και αγώνες. Όποτε είπε ΝΑΙ πόνεσε περισσότερο
Λέω ΟΧΙ γιατί εκατομμύρια Έλληνες πριν από μένα πότισαν με το αίμα τους αυτά τα χώματα. Δεν έχω το δικαίωμα να παραδώσω ούτε μέτρο λιγότερης Ελλάδας
Λέω ΟΧΙ γιατί αυτό θα έλεγαν και ο Μεγαλέξανδρος, ο Λεωνίδας,
ο Καραϊσκάκης, οι ήρωες της Πίνδου

Λέω ΟΧΙ γιατί το χρωστώ στην Ιστορία της πατρίδας μου.
Αυτή δεν μου χρωστάει τίποτα.
Λέω ΟΧΙ γιατί γεννήθηκα και θα πεθάνω Έλληνας. Δεν γεννήθηκα Έλληνας
για να πεθάνω Γερμανός, ή Ολλανδός, ή Φιλανδός ή ό,τι αποφασίσετε

Λέω ΟΧΙ γιατί η τιμή και η υπερηφάνεια της πατρίδας μου
και του λαού της είναι αξίες αδιαπραγμάτευτες
Λέω ΟΧΙ γιατί έμαθα να στέκομαι στα πόδια μου και να κοιτώ τον ουρανό.
Αρνούμαι να ζήσω σκλάβος.

Λέω ΟΧΙ γιατί θέλω να κοιτάω τα παιδιά μου στα μάτια και να μη ντρέπομαι
Λέω ΟΧΙ γιατί δεν σκύβω, δεν εκβιάζομαι, δεν υποτάσσομαι,
δεν υποχωρώ σε κανενός τις απειλές.

Λέω ΟΧΙ γιατί αγωνίζομαι για κάθε Ευρωπαίο πολίτη.
Θα σας ταράξω στη Δημοκρατία!
Λέω ΟΧΙ γιατί χωρίς ευρώ έζησα και θα συνεχίσω να ζω.
Χωρίς αξιοπρέπεια δεν μπορώ να ζήσω στιγμή!
Δεν είμαι δεξιός, δεν είμαι αριστερός, δεν είμαι κεντρώος.

Είμαι Έλληνας!
Ακόμη και χωρίς κανένα νόμισμα θα παραμείνω Έλληνας.
Συμμετέχω στο δημοψήφισμα
γιατί δεν φοβάμαι να αναλάβω την ευθύνη

ΨΗΦΙΖΩ ΟΧΙ
Σηκώνω την Ελλάδα στις πλάτες μου
 
Επιμέλεια Κειμένου: Πέτρος Κ. Επιμέλεια Εικόνας: Mia Petra


ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ